Hackerek európa körül

Két magyar hacker útja és élményei Nyugat-Európában. Elképzeléshez méreten kevés pénzzel, de annál több önbizalommal megindulunk Nyugat-Európába és felfedezzük a számunkra egyenlőre ismeretlen vidéket :)

Friss topikok

Olaszország I.

2011.08.08. 00:09 EQ

A szállásunkat Genovába foglaltuk, de mint kiderült abszolút nem ott volt hanem olyan 20-30km-el odébb egy hegy oldalában. A hostel eléggé hasonlított egy diákszállóhoz, de az ágyainkban elég jót tudtunk hál'istennek aludni. Furcsa olasz szokás hogy nem adnak takarót csak két sima paplant amivel az ágyat takarod le illetve magadra húzod a másikat. Bár tényleg meleg van, de egy esősebb napon nyitott ablakkal ez kevésnek bizonyulhat. Reggel elhagytuk a szállást és Veronának indultunk, viszont Genovát sem akartuk kihagyni így megnéztük azt is.

Belvárosban könnyen találtunk parkolóházat ahol le tudtuk rakni a kocsit, bár elég furcsa volt, mert olyan szűkösen építkeztek hogy az oszlopok között alig lehetett manőverezni és itt nem a parkolásról beszélek. Nagyobb autó nem is fér be a parkolóba... A belváros is hasonlóan volt megépítve, szűk utcácskák viszonylag magas épületek. Ki is jutottunk a tengerparthoz illetve a kikötőbe ahol sok fekete ember árulta feketén a portékákat. Peti elgondolkozott hogy vesz egy övet de mégsem tette.

Visszaindultunk egy jó adag sorbet társaságában a kocsihoz majd fizettünk és leléptünk Veronába.

Út közben még meglátogattuk a Garda tavat is, ahol jó olasz szokáshoz híven minden zárva volt, úgy kellett keresni helyet ahol esetleg ehetünk valamit. Természetesen én valami "különlegességgel" éltem, még Peti pizzázott. Ő járt jól :) Halál éhesek voltunk, ő kvázi jól lakott, én a király rákjaimmal a kiváncsiságom tudtam csak elnyomni. Érkezésünkkor kirobbantottunk egy nemzetközi konfliktust is. Hitvallásom itthon az utakon mindig az volt, hogy az öregekkel és a nőkkel van csak a probléma. Ha valamilyen életveszélyes mutatványnak vagyunk szemtanúi, elmondom ezt, majd meglesem ki is tette igazából és 99%-ban bejött eddig a jóslat. Jelen esetben épp éttermet kerestünk amikor befordultunk egy elé. Egy sávos oldalutca, csak a parkoláshoz megvalósítva, amiből 45fokos szögben álltak a parkolók. Pont úgy mentünk, hogy megfordulunk vagy balra hátra betolatunk egybe. Lassan elértünk a parkolókat a baloldalunkon amikor az egyikből elénk tolatott egy olasz nő (természetesen jól látta hogy ott vagyunk és tudta hogy nem neki van elsőbbsége), ez van nem otthon vagyunk megtörténik had jöjjön. Kitolatott, majd elindult abba az irányba amibe mi is szerettünk volna. Végül is nem is volt rossz, hiszen lazán beálltunk volna a helyére, mert pont parkolót kerestünk, csak hát most jött a hideg zuhany. Elé is kijöttek ahogy ő elénk, persze ő rögtön felháborodott ezen. A vicc kedvéért, egy román nő volt (halmozottan hátrányos helyzetű, aki tudja milyen Romániában a forgalom az megérti...) aki egy hosszabb bmw-vel egy 135fokos fordulatot tett és pont szembe akart velünk jönni. Nem láttam és nem is értettem, hogy hogy került ebbe a pozícióba, de egyben a pozícióján kívül biztos volt, ő nem fog tolatni vele. Szóval ketten álltunk vele szemben, ő nem mozdult meg csak mutogatott, az olasz nő dettó, mire idegesen elkezdett az olasz tolatni, pont neki az orrunknak, majd nekünk kezdett el mutogatni. Én hátratolattam, pont annyira hogy a román kiférjen mellettünk (üres parkolóhely stb, tökéletes el tudott volna kormányozni). Természetesen a román maradt makacs, ő hátra akart tolattatni minket teljesen, még 30méter után kifordulhatott volna az útra. Elég szomorú hogy 10milliós autóval se tolat nem tud, se kanyarodni. Végülis meguntam a mutogatást, beálltam oda ahova a románnak kellett volna, hogy majd ők megoldják ahogy akarják, alapból mind a kettővel szembe elsőbbségem volt, nem értem minek kevertek bele a hülye játékukba. Na ez teljesen kiverte a biztosítékot náluk, egyre idegesebben mutogattak, majd a román nő elérte a célját, így az olasz eléggé hátratolatott, mi meg indultunk az üres parkolóba. Balra hátra tolatnék, amikor észreveszem a visszapillantóba, hogy az olasz beállt a seggembe és nem engedi hogy beálljak végre 5perc után. Meguntam kimentem az utcából hagytam kikanyarodni, gondoltam végre ezután ha egyedül leszek az utcába esetleg sikerül beállnom. A terv sikerült is, a vicces az egészben az volt hogy az olasz nő egy kutya lehetett, mert mint a kutyák amikor látják hogy távolodsz elkezdenek ugatni, ő ugyanezt csinálta a dudával, amikor szabad volt az útja elkezdett dudálni...

Veronában nem nagyon tudtunk szállást találni előző éjszaka neten, csak valami privát oldalon és jó drágán. Nem baj, belementünk a dologba, így 80eurót fizettünk egy éjszakáért ketten. Az út elején rájöttem hogy egy nyugodt éjszaka drágábban sokkal olcsóbb mint egy olcsó rossz éjszaka, szóval igyekeztünk privát szobát 2ággyal szerezni, szerencsére Peti is hasonlóan vélekedett. Meg is érkeztünk a szállásra, ahol a "portás" egy macbook pro-val várt minket és épp két jánykával beszélgetett. Megkérdeztem hogy parkoló van-e, mire közölte hogy csak az utcán és fizetős. Láttam hogy wifin netezik, maximális térerő, a csajoknak is oda adta a gépet facebookozni, szóval megkérdeztem hogy van-e internet amire a válasz egy nem volt. Szóval az út legdrágább szállásáért fizettünk épp ahol se net se parkoló nem volt.

A városban Rómeó és Júliának kb se hírét se hamvát nem láttuk, egyetlen egy butik nevén kívül, pedig szétnéztünk. Volt egy mini "kolosszeum" pár sphinx utánzat és a belváros. Kerestünk egy kívüleső pizzériát ahol plusz feltétbe sonkát kértem és bacont kaptam ráadásul olyan áron mint a pizza volt kb. Jó tudni hogy minden olasz helyen felszámolnak szervízdíjat és előre nem említik annak a mértékét. Szóval olcsó pizzából viszonylag drága lett, ami nem lenne probléma ha tudná az ember mivel számolhat előre.

Idő közben a kocsival is akadtak problémák. Nem elég hogy oda lett vágva a gázcső amire azt hittük hogy tönkrement, hál istennek mégsem. Most nem indult be a kocsi. Indítómotor nem rég volt cserélve, akkumulátornak jónak kellene lennie hiszen mindent ment róla és amúgy is semmi gond nem volt eddig vele. Ötleteltünk, de maradtunk annál hogy reggel majd betoljuk :) Nem elég hogy se parkoló és ezért kelni kell 8kor hogy vegyünk parkolójegyet, se nem indul a kocsi se net nincs, még kaptam egy mailt is hogy Írországban félreértették a jelentkezésem (nem értem hogy hiszem többször leírtam nekik mindent, igazából csak baszták elolvasni) így nem biztos hogy mehetek oda tanulni. Szóval az egész nap eléggé csődnek tűnt.

Két búza sör társaságában és 1órás haxolás eredményeképpen felnyomtuk a helyi fizetős wifi szolgáltatót így ingyen ment a net. Bár igazából csak max cloneozás volt, szóval ment a civakodás a packeteken, hiszen mindig az dönt a packet és a kapcsolat sorsáról akihez hamarabb odaér.

Reggel kelés és indulás. Kocsit betoltuk, úgy beindult. Gázzal előszeretettel lerobban ha sokáig van benyomva a kuplung (minőségi munka fiúk!!) szóval óvatosan kell vele vezetni városban pl. Autópályán két kapu volt, belépő és fizető hál istennek sikerült mind a kettőnél lerobbanni Peti nagy örömére. Egyik a saját bénaságomból fakadt (nem volt elég a gáz a dugóban a 26. gázféknél) a másikat pedig a gáz viszontagságai okozták. Utóbbinál kiderült hogy az akkumlátor helyett valószínűleg a generátor a hibás, mert semmit nem töltött a gépbe. Kis segítséget kérve az emelkedőn sikerült berúgni a masinát, így folytattuk az utunkat Velencébe.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heksg.blog.hu/api/trackback/id/tr73130880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása