Hackerek európa körül

Két magyar hacker útja és élményei Nyugat-Európában. Elképzeléshez méreten kevés pénzzel, de annál több önbizalommal megindulunk Nyugat-Európába és felfedezzük a számunkra egyenlőre ismeretlen vidéket :)

Friss topikok

Indulás - LPG szerelem

2011.07.14. 00:12 EQ

Keddi találka és megbeszélés után már csak az alvás következett és a várakozás, hogy belecsapjunk a lecsóba. Nem sok mindent tisztáztunk le, annyit sikerült h Krakkóban is megszállunk, mert amúgy rengeteget kellene utazni és az senkinek sem jó. Nekem főleg.

Utolsó reményként átnéztem a kimaradt hsp-ket hátha írhatok még pár mailt és esetleg fogadnak még 1-2helyen, de semmi használható cím nem maradt, pedig meg voltam győződve, hogy nem sok helyre írtam.

Reggel 6:30kor kelés, pakolás a kocsiba, indulás Petiért, 8órakkor fel is vettem, anyuka nagy ölelés és indulás. A sajószentkirályi határátkelőnél (Putnok - Tornalja) már 8:51kor ott voltunk, utolsó telefon az ócó hálózatból és indulhatott a muri.

Rozsnyón megálltunk a tescoba venni kis banán és kaktusz levet és egy kis Treskát is az útra. Illetve tankoltunk ólcsónak hitt LPG-t ami olyan 186Ft-ra jött ki per litér illetve benzint akartunk de az drága volt, 393 körüli árral szóval az elmaradt. Következő szájtátós állomás pedig már csak Poprád volt ahonnan látni az egész Magas-Tátrát, elképesztően szép látvány innen közelebbről. Sokszor voltam már Poprád közelében de sosem sikerült eljutnom a városban. Amúgy egy óriási Miskolc hegyes hegyekkel megspékelve kb, annyi a panel hogy Kauflandon kívül más nincs is kb.

Innen megkerültük keletről a Tátrát, majd át a határon és máris Lengyelországban voltunk. Legelső kúthoz be is tértünk, számolgatni kicsit. Emlékeztem hogy a gugli 66Ft-ot írt egy Zloty-ra, de amikor átváltottam a benzint meg az LPG-t nem igazán akartam elhinni. Most így utólag 70Ft-al számolva (CIB deviza eladás) 181Ft egy liter LPG, a benzin olyan 350Ft környékén volt.

Irány Auschwitz, idő közben pár dologra rájöttünk hogy Lengyelország az LPG hazája eddig. Minden bokorban van kút, a legolcsóbb 2,38PLN avagy 166Ft. Nem indexelnek a körforgóba bele (Magyarországon minden legyel ezt csinálja), a sebesség határokat sehol nem tartja be senki, településeken 50 helyett 70-80al mennek mindenhol. Az utak nagyon jó állapotúak egy két hely kivételével, legalábbis ahol jöttünk. Ezen felül amit nem értek, az a záróvonal. Dupla záróvonal van az esetek 90%-ban mindenhol, szóval előzni gyakorlatilag lehetetlen és ezt be is tartják olyan szinten hogy ha 1szaggatott vonalat látnak akkor kezdenek el előzni addig nem, de az lehet 5km múlva van és előttük egy 30km/órával kocogó kombájn megy. Számomra összeférhetetlen hogy a sebességhatárokat nem tartják, de előzni senki sem előz, de legalább türelmes nép. Hivatásos sofőrökön kívül eddig nem igazán észlelték az előzékenységet és nem szokásuk igazából megköszönni.
Auschwitz teljesen ingyen volt, leszámítva a 3eurós parkolást, megnéztük Auschwitz-Birkenai I és II-t. Érdekes kis túra volt, szerencsére magunk mentünk és végignéztük amik érdekelnek, majd vége. 4órás túravezetés helyett 2,5óra alatt végeztünk és pont eleget láttunk és úgy gondolom.

Innen Krakkóba vezetett utunk, ahova nagy nehezen megérkeztünk, egy útlezárással megküzdve. Legjobb ebben az hogy nem jelezték hogy útlezárás van, bemegy minden hülye, majd kerülhet 10km-t pluszban. Megérkeztünk, parkolás itt is ingyen van 18:00-tól 10:00-ig hétköznaponta. Leraktuk a kocsit, feljöttünk a hostelbe, ahol megrendeltünk, mert valami vallásos helyre foglaltunk szállást, alkoholt nem szabad itt fogyasztani. Fizetésnél többet kértek, mert az előleget állítólag megtartja a közvetítő cég (ha meg is tartja, örüljenek hogy közvetít, ne tőlünk kérjék el megint...) így picit többet fizettünk de még így is megéri, reméljük hiszen még nem aludtunk :)

Krakkó meglepően szép város, teljesen másra számítottam, elég szépen rendben van, sok a külföldi turista, szóval pozitív élmény. Láttunk várat, tüzet fújó sárkányt, plankingelő 10éveseket, brakeseket akik már csak kalapoztak, zsonglőröket illetve állószobrot :) Ja és a hostelt leszámítva az első ember aki hozzánk szólt egy jány volt és megkérdezte h megyünk-e inni vele. Máig nem tudom a szándékait, de ez nem is fog kiderülni valószínűleg.

Reggel tovább, most pedig nyomozunk az útvonalunk után :)

Ps: képeket nem hiszem hogy rakunk fel ide, majd a mapvivora és azt linkeljük.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.