Hackerek európa körül

Két magyar hacker útja és élményei Nyugat-Európában. Elképzeléshez méreten kevés pénzzel, de annál több önbizalommal megindulunk Nyugat-Európába és felfedezzük a számunkra egyenlőre ismeretlen vidéket :)

Friss topikok

Megyünk egy sörre a "Belgába"

2011.07.29. 23:32 mrschyte

Amsterdam után Brüsszelbe indultunk, ahol a hsbxl hackerpaceben szálltunk meg. A hspben Pieter fogadott minket; fekhelyként Balázzsal egy-egy összkomfortos díványt kaptunk. Érkezés után legelőször az utca végében lévő vegyesboltba látogattunk el. Annak ellenére, hogy kisbolt volt, számos belga 'sörkülönlegesség'-et kapni lehetett. Volt készeleten Chimay, Leffe, Juliper, Westmalle és Duvel. A sörök, a baráti 1.5 Euro körül mozogtak. A hspben rákérdeztem, hogy hol kaphatók a többi sörkülönlegességek: Pieter szerint különböző boltok különböző söröket tartanak, a kisebb sörfőzdék sörei pedig csak helyi boltokban kaphatók és úgymond sörkülönlegesség nem létezik. Ajánlotta nekünk a Cantillion sörfőzdét / sörmúzeumot, de sajnos a Brüsszeli tartózkodásunk alatt épp zárva volt.

A városban ismét kerékpárral néztünk szét. Belgiumban számos helyen kölcsönözhetők az úgynevezett 'Villo' biciklik. A bringát bármely erre a célra kialakított parkolóban lehet kölcsönözni vagy letenni. A járművek eléggé vaskosak, olyan 20-30 kg egy darab. A súlya ellenére, valószínűleg a dinamó miatt, meredek lejtőn is lassul. Látszik rajta, hogy hosszú évek használatára tervezték. A kerékpár kiváltása után végigbicikliztünk Brüsszel belvárosán.

A városnézés közben megálltunk egy kilátó teraszon; innen szinte az egész várost be lehetett látni. A távolban felcsillant az Atomium és úgy döntöttünk, hogy eltekerünk oda. Az Atomiumos tervünket az út kb. felénél feladtuk, mivel még onnan is vagy 3-4 km-re volt a cél az iGo szerint. Visszafelé Balázs vezetésével sikerült megtalálnunk a fekete-arab negyedet és a helyi női ruházati boltokat bordélyházakat.  Az arabos rész egyébként olyan 200m-nyire volt a szállástól. Persze az eső megint eleredt; mire a szállásra értünk, teljesen eláztunk. Egy gyors ruhacsere után villamossal bementünk a városközpontba vacsorázni.  Most egy jobb vágású éttermet szemeltünk ki magunknak. A belga ételspecialitások mellé lecsúszott még pár üveg barna Kasteel, Leffe Radiouse, Hoegaarden és Triple Karmaliete.

A szálláson lefekvés előtt bevágtunk mégy egy-egy Chimayt a hsp hűtőszekrényéből bárjából. A sörözés közben ízesen elbeszélgettünk Pieterrel a belga történelemről, a holland-francia nyelvi megosztottságról és az oktatási nehézségekről.

Másnap miután elhagytuk a szállást, mégnéztük az Atomiumot és a mini-európa parkot. Az európa park nyilvánvalóan a gyerekekre volt kihegyeze: a bejáratnál kezet kellett fogtunk egy pofátlan narancssárga teknőssel. A parkban az európai országok nevezetességeit láthatjuk, hazai színekben a Széchenyi-füdrő makettje tekinthető meg.

Innen Charleroi (franciásan csárlroá) felé vettük az irányt. Útközben Pieter tanácsára megálltunk a Lembeek-i Boon sörfőzde mellett, egy kis Boon Kriek reményében. Sajnos a főzde zárva volt, de egy helyi kocsmában sikerül beszerezni két üveggel a Boon Gueuze és a Boon Mariage Parfait sörökből.

Címkék: francia arab fekete kerékpár holland bicikli bordély belgium hálózsák sörözés városnézés sörfőzde hackerspace sörkülönlegesség vaskos piros lámpás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.