Az utazást valahogy meg kell oldanunk, felvetődött a vonat hogy arra viszonylag olcsó (~100ezer ft/fő) az Európa bérlet egy hónapra, viszont mindenki aki utazott már mind a kettővel tudja, hogy a vonat sokkal több problémával jár, időigényesebb kevésbé rugalmas. Persze van egy nagyon nagy előnye hogy az ember szabadon mozog rajta illetve alhat is, de mégsem adja azt a szabadságot mint egy autó.
Maradtunk az autónál, amiből nekem van egy, egy igazi piros 3ajtós tűzpiros Ferrari kopottpiros Opel Corsa, kicsi utas és csomagtér, 17éves :)
Szerelő nem mert áldást adni, azt mondta h ilyen öreg kocsinál már nem mer semmi biztosat mondani, mert bármikor bármi elromolhat. 2éve használom sosem hagyott cserben, meg vagyok elégedve vele. Bár az autópályán sokszor irigylem a BMW és Audikat akik próbálnak esetenként leszorítani a belsősávból, mert amikor a kamiont előzőm akkor még sehol sincsenek, viszont 200al bárki gyorsan útól ér... Egy szó mint száz, amit el lehet várni azt hozza, talán még kicsit többet a gép.
Pénzügyek, a kocsi 6-7liter körül eszik 100-on, 10ezer km az 700liter benya. Benzinről könnyű tájékozódni Európa szerte, száz és száz oldal hirdeti hogy adott országban mennyi az adott irányár a benzinnek. Fél évvel indulás előtt 400Ft-os benzinnel számoltam átlagban, ami így utólag tekintve nem is volt rossz ötlet, mert itthon még a 95ös ára egy átlag kúton 380Ft körül van, Angliában és jóléti országokban kicsit drágább de 400at is bőven eléri, bár nem néztem utána hogy őszinte legyek, de nem hiszem hogy sokat tévednék, de nem is nagyon izgat a dolog most már... 700liter benzin 400Ft-os átlagáron az 280 000Ft, ez majdnem a nyeremény fele akárhogy is nézzük, elég sok de nem gond, megyünk.
Időközben jó barátom felhívta a figyelmem az alternatív megoldásokra, és itt nem a bioetanolra gondolt... Mint kiderült és már régen is szemeztem vele de nem gondoltam hogy ennyire kiforrott alternatíva az LPG vagyis az autó-gáz. Az átalakíttatás 120ezertől 250ezerig terjed kb, motortól függ. Szerencsére a Corsa az központi injektoros így nem kell minden hengert klön megbuherálni, csupán csak 170ezer Ft az átalakítás és egy újra vizsgáztatás. A megtakarítást mindenki számolja ki magának, de a gáz ára itthon perpill 220Ft körül forog egy liter, a fogyasztás ekkora autónál észrevehetetlen különbség gázból és benzinből a teljesítmény csökkenésről meg nem is beszélek, mert a kocsi kis teljesítményű, nincs miből veszteni :)
Kalkulációim szerint 17-18ezer km után visszajön az átalakítás ára és kezdi el termelni a pénzt. Ez a távolság egy átlagos magyar autósnak 1,5év körül van. Ebből a szempontból szerencsére én többet is járok autóval mint egy átlag vezető, illetve most a nyáron 10ezer km-t fogunk lenyomni, szóval közel egy év alatt visszajön és mennyivel jobb hogy ebbe ölöm bele a pénzt ahelyett hogy benzinkutaknak fizetnék...
Ráadásul a német állam, hogy minél több autós álljon át erre a technológiára 2014?-ig államilag alacsonyan tartja az LPG árakat (hol adna itthon az állam ilyen garanciát??), szóval jóság lesz külföldön is.
Április elsején kész is lett a kocsi a szervizben, nem volt olcsó 176ezer +3ezerért gáz bele a végső összeg. 6ezer Ft-os difi az üzemanyagmérő miatt volt amire mondták hogy pontatlan, de mára elérte azt 4ezer km után, hogy nem működik (mutatja az gázállást, csak nem a valósat, mert mindig maximumot mutat). Ezen felül is elmondható hogy tróger munkát végeztek, bár a gép megy vele hibátlanul így az eredeti cél megvan, de a kábelezést illetve a csövek vezetését nem úri emberhez méltóan végezték el, pl gyári címkével ragasztották fel kijelző kábeleit a műszerfal alá és a többi...
200Ft-os átlag LPG-vel számolva pont a benzin fele 140 000Ft jön ki az üzemanyagra, így ha szó szerint nem is spórolnánk az úttal még úgyis jó a dolog.