Hackerek európa körül

Két magyar hacker útja és élményei Nyugat-Európában. Elképzeléshez méreten kevés pénzzel, de annál több önbizalommal megindulunk Nyugat-Európába és felfedezzük a számunkra egyenlőre ismeretlen vidéket :)

Friss topikok

Huhh

2011.07.19. 23:44 EQ

Picit elmaradtunk a postokkal mert én vagyok a soros az írásában, mert Peti besírt amikor közöltem hogy keveset írt :) Mivel én vezetek ezért nem sok időm marad erre, de most próbálok pótolni.

Puttgarden felé vettük az irányt hogy átkeljünk a tengeren Dániába. Német utakról tudni illik hogy elég szűkösre építik őket, az autópályákon is a leállósáv épp akkora mint egy autó, otthon azért nagyobb. Ezen kívül ők is ugyanúgy foltozzák a betonokat annyi különbséggel hogy egy milliméternyi magasságkülönbség sincs a két aszfaltcsík között így nem bukkan az autó illetve nincsenek kátyúk. Mellesleg nagyon tuppón tudnak vezetni, sok új autó bmw, audi stb amivel a városban is tolják nekik rendesen, előzékenység, segíteni a másiknak nem igazán trendi erre felé. Ha kell a sávból is kitolnak, csak nehogy olyan történjen amit ők nem akarnak. Viszont mégis sokkal kultúráltabbak mint a magyarok, autópályán nem villognak, mindenki türelmes, bár persze pár barom itt is előfordul. Vissza:

Puttgardenben a Scandline nevű komptársasággal vetettük magunkat a tengerbe, elég nagy komppal 40perc alatt ~120euróért átjutottunk Rodby-be. A kompon volt minden autótól kezdve kamionig még sín is volt hogy vonatot is tudjanak szállítani. A felsőbb szinteken mosdók, éttermek és a fedélzet ahonnan látni a tengert, körbe lehet járni az egész hajót. WiFi is volt, ezzel el is basszintottam a látványt, mivel skypeolni próbáltam meg az emailjeimet letölteni.

Rodbyba megérkezés, kis tanácstalanság hogy ingyenes-e az autópálya, de nekivágtunk. Az volt. Irány Koppenhága, de előtte a szokásos dolog vagyis bevásárlás. Bementünk Mariboba ahol a legelső boltot amivel találkoztunk meg néztük belülről is. Vettem 2db 33as üdítőt meg egy literes schweppest és fizettem értem valahogy 45dán korona körül. Gyors számolás után gondoltam hogy ez olyan 600Ft drágán és akkor 12Ft egy dán korona. A meglepetés később jött, egy korona 37Ft... 1700Ft volt ez a 3db üdítő, kicsit szíven vert a dolog, de konstatáltuk hogy drága helyen vagyunk és mentünk tovább...

Jó pár km után és pár sms-t váltva Jesperrel a házigazdánkkal megérkeztünk a lakására. Vele kb 3levelet váltottam teljesen ismeretlenül és mégis fogadott minket. Megérkeztünk, majd kijött és közölte, hogy ne oda álljunk, mert a szomszéd kötekedős és nem szereti az ilyet. Erre arrébb álltam és mindenki örült. Rajtunk kívül még Tim is vacsoravendég volt, aki a bepakolásnál már meg is érkezett. Váltottunk pár szót, majd elkezdett készülni a kaja. Megbeszéltük ki mivel foglalkozik, mik a céljaink és megettük a Lasagne-t amit Jesper készített nekünk, btw nagyon jóra sikeredett.

A lakása nagyon király volt, nem volt sok szoba, egy emeleti akármi amit nem láttunk mert nem mentünk fel, lent egy fürdő egy vendégszoba és egy konyha-nappali egyben. TV-re kötve a gépe így közösen tudtunk tervezni és ügyködni. Érdekes emberek ezek a dánok, bárkivel akartunk beszélni (egy pultos lányt leszámítva) folyékonyan beszéltek angolul és segítőkészek voltak. Jesper nem nagyon foglalkozott velünk, gondolom így gondolta a legjobbnak a dolgok, igazából a lehető legnagyobb segítséget nyújtotta nekünk. Bármit használhattunk a házban, kaptunk reggelit, vacsorát egyszer és ágyat, ahol aludhattunk. Érkezésünk után kockoltunk tovább, nem mentünk sehova, pihenős napot tartottunk. Éjfél körüli fekvés, 9körüli kelés.

Első utunk a parton volt, ami a háztól amúgy kb 1km-re feküdt. Szép szabadstrand, ingyenes tusolókkal. Sajnos az idő elég szeles és hűvös volt a sok felhő miatt. Mellesleg mivel északon vagyunk még 10-11kor is olyan világos van mint otthon fél9kor ilyenkor.

Utána irány Malmö az Öresund hídon keresztül, itt megint kis pánik, mert tudtuk hogy fizetős a híd, de jegyünk nem volt és ráhajtottunk. Végül kiderült hogy itt is kapus a rendszer és a svéd oldalon kell fizetni, úgy hiszem 40eurónkba került. A svéd koron olyan 28Ft körül mozgott, kicsit olcsóbb hely volt, de nem sokkal. Átkocsikáztunk a belvároson és a vasút mellett egy céges-vendég parkolóban leparkoltunk. Így nem kellett fizetni a parkolásért és kicsi az esélye hogy lebukunk. Be a belvárosba, megnéztünk pár teret, a főutcát, a városi könyvtárat, egy kaszinót hátulról :) egy régi malmot és egy kastélyt kívülről. Vissza a kocsihoz, irány Helsingborg ahol ismét kompoztunk olyan 40euróért 20percet Helsingörbe.

Idő közben megálltunk olcsón tankolni, így nem 450Ft-ba került egy liter benzin hanem csak 430-ba, mivel Svédországban voltunk. Beálltunk a kútra, automata fizetés, megpróbálkoztam vele, én voltam a soros. Dánul írt mindent az érintőképernyő, dehát nekünk az nem probléma, mindent úgy csináltam ahogy kért, benyomkodtam, erre sms hogy 600koronát levont (16800Ft), de még nem is tankoltunk!! Ez 3xor megtörtént mire már pánikolva kértem segítséget, segítettek tankoltunk. Állítólag csak ideiglenesen vonja le. Gondolom így teszteli a kártyát hogy van-e rajta pénz... Helsingör:

Itt megnéztük a Kronborg kastélyt, legalábbis amit 1óra alatt tudtunk és ingyen volt. Katakombák érdekeltek volna még, de 60korona körül volt az ára, amit húzósnak találtunk olyanért amit nem is tudunk hogy megéri-e.

Mániám vlt, hogy a fjordok milyen szépek és meg kell néznünk egyet ha ott vagyunk. Ezért elmentünk még a  Roskilde Fjordhoz, Frederikssundba, de amúgy semmi extra nem volt benne. Szépnek szép volt, de közel sem az a sziklás valami amit vártam :) Vissza Koppenhága.

Visszatértünk a szállásra, kis tervezés, hogy mit is érdemes megnézni a belvárosban. Reggel Jesper segített benne, így tudtuk merre induljunk el. Első tippje az volt hogy a metró olcsóbb (nem igaz), menjünk azzal. Mi megfogadtuk a tanácsot. Christianshavn megállónál le is szálltunk, hogy megnézzük Christiania-t. Először tanácstalanul bolyongva kis esőben nem találtuk, majd a free wifinek köszönhetően belőttük a helyet, majd egy raszta párost követve el is jutottunk a bűn barlangjához. Érdekes hogy a társadalom ott, hogy megtűri ezt a helyet. Már odafele is megkínáltam némi csokival (tényleg csak csokoládé) valószínűleg azért mert Adidas cuccban voltam, mint ott mindenki majdnem. Egyre beljebb egyre több fiatal, no photo feliratok és lepukkant drogos idősebb korosztály. Nem vettünk semmit, tettünk egy kör sétát, megfigyeltük a dolgokat, nem engedtük hogy letarháljanak és léptünk. Érdekes, mert bárki bármit megvehet ott, akár úgy is hogy kocsival megy, hátul leparkol és egy hátsó kiskapun besétál. Rengeteg füves cigi, füst stb szállt, jóízű beszélgetések, árusok. Egy Jamaikás graffitit akartam lefotózni amikor meg is jelent egy figura és megkért hogy egyrészt ne fotózzak, másrészt mutassam a képeket. Töröltem és békén is hagyott. Leléptünk később.

Belvárost megnézegettük, de elkezdett sötétedni. Éhesek voltunk keresni akartunk éttermet, de kiábrándultunk az árakból, nem akartunk 8-10ezerért megvacsorázni sehol. Egy kisebb utcában találtunk egy gyros-ot aki 60koronáért vagy annak híján 10euróért csinál nekünk Durumot (sokadik gyros variáns) egy 33as kólával megfejelve. Mivel ilyen drágán még nem ettem, kénytelenek voltunk kipróbálni (vagy azért mert más éhen haltunk?)

Vissza a metróhoz, színháznál le a föld alá, jegyváráslás, ami amúgy retúrba fejenként 1500Ft volt 1zóna ugrással. Épp meséltem Petinek hogy a koppenhágaiak miért is utálják a metrót, vagyis mit olvastam, amikor meg is történt a dolog, vagyis elromlott a metró. Átszállással és bénázással 1óra alatt mentünk 5megállót ami kb 5perc normális esetben várakozással. A metró érdekessége hogy teljesen automata, gép vezeti. Elég futurisztikus volt, nagyon tetszett nekünk.

Hajnalig kockulás, hostel foglalás és emailezés hogy a jövőben is legyen hasonló szállás mint a Jesperé. 1kor alvás, 10kor kelés. Jesper időközben lelépett, de vissza is jött amikor pakoltunk így el tudtunk köszönni. Gondoltam arrébb állok az autóval hogy könnyebb legyen pakolni, amikor megláttam hogy van egy ajándék a szélvédőmosó alatt. 510dán koronás büntetés a parkolásért. Nem értettük mi van, tegnap megfelelt, ma meg nem? ráadásul mindenki úgy parkolt de csak mi kaptunk... Állítólag az volt a gond, hogy félig járdán parkoltam amit nem szabad, kivéve akkor ha fel van festve egy négyszög az aszfaltra, szóval 5méteren múlott kb a dolog, de sajnos erről senki sem szólt.

Peti nem írta meg az előző postokban, Lengyelországban is 50-70 traffipaxot "kicselezve" suhantunk el, mint minden más lengyel anélkül hogy lefotózott volna, de persze egyszer amikor egy kamiont előztem elkapott egy, így nagy villanás és csak tátogtunk hogy mi volt, szóval valószínűleg gyorshajtásért is büntetnek majd...

Egyiket sem tartom fairnek, de hát hogy is tartanám ha én vagyok a szenvedő alany? Jesper szerint ne fizessük be a büntetést, mert a bürokrácia nem működik ott és Magyarországra nem küldenek semmit.

Reggel még egy gyors Ben & Jerry's vásárlás, a kártya lefagyasztotta a rendszert, a pénztáros kis csaj meg csak ült, bambult, angolul kb nem tudott. Elég szarul indult a nap.

Hamburgot majd később felrakjuk, most alszom.

Címkék: német tim norvég koppenhága helsingborg öresund komp christiania fjord puttgarden sévd rodby jesper helsingör frededrikssund coppenhaga köbenhavn

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heksg.blog.hu/api/trackback/id/tr343081868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása